סטודיו קוביות לאימונים אישיים

5 סיבות למה כדאי לכם לשלב אימונים פונקציונליים ביום יום שלכם

בשנים האחרונות ״אימון פונקציונלי״ הפך להיות מושג נפוץ בעולם הכושר, כל סטודיו מוסיף את המושג המפוצץ הזה, כל מועדון כושר מקצה חדר ייעודי לכך ומתאמנים רבים משתוקקים לשלב אימונים כאלה בשגרת היום יום שלהם.

אז מדוע הפך אימון פונקציונלי להיות כל כך פופולרי והם באמת מגיע לו הייחוס שנתנו לו, או שזה עוד טרנד חולף שכרגע חם בשוק?

במילים פשוטות מדובר בתרגילים המשלבים תנועות ״שלמות״ כמו דחיפה, משיכה, הרמה, פיתול וכו׳ כנגד עומסים שונים מכיוונים שונים.

אז מה זה אומר ?

1. הגוף עובד כיחידה אחת וכך גם השרירים

כמו שאמרנו בהתחלה, תרגילים מהעולם הפונקציונלי משלבים ברובם תנועות רב מפרקיות (מורכבות) אשר דורשות מכלל מערכות הגוף להתגייס יחד בכדי לבצע משימה.  בעקבות גיוס רב של מערכות הגוף, יש שיפור קואורדינטיבי וצריכה אנרגטית גבוהה, או במילים פשוטות ״שורפים״ יותר קלוריות באימון.

2. אם שכחתם, לעמוד זה חשוב!

אם נחשוב על זה, רוב שעות היום אנחנו מבלים בישיבה! ברכב בדרך לעבודה, כשאנחנו אוכלים, משחקים ואפשר גם להחשיב את שעות השינה שלנו. אז עד שכבר אז עד שהגעת לאימון לשבת על המכונות גם שם? 

רוב האימון הפונקציונלי מתבצע בעמידה, תוך מתן דגש על יציבה נכונה ומענה של מנח הגוף לתרגיל המבוצע. חשוב לשים לב לליקויים המתקיימים אצל המתאמן (לכל אחד יש) ועל פי זה להתאים את התרגיל.

3. מתאמנים על תנועות מהיום יום

מאוד נפוץ להגיד שאימון פונקציונלי מדמה תנועות מחיי היום יום. וואלה? 

מאידך, לכולנו יש תנועות/פונקציות בסיס אותם אנו מבצעים באופן קבוע בחיינו; מרימים תיק מהרצפה, קמים ממושב האסלה, עולים במדרגות, סוחבים שקיות סופר ועוד הרבה פעולות אחרות. באימונים שלנו נתרגל ונלמד איך לבצע את אותם תנועות בצורה הטובה והנכונה ביותר, נדאג גם לשפר את היכולת שלנו לשאת משקל, כמובן שהכל לפי היכולות של כל מתאמן.

אז נעשה קצת סדר בבלגן, אימון פונקציונלי אכן אמור לשפר את ה ״פונקציות״ אותם אנו צריכים למלא במהלך חיינו כמו שציינו, אבל לכל אחד יש מטרות שונות, אבל אין מה לעשות לכל מתאמן יש "פונקציות" שונות אותם הוא צריך לחדד – כמו שהמטרות של שחקן כדורגל הן שונות משל סטונד למדעי המחשב. 

4. אבולוציה: מתאמנים כמו שהגוף נברא

איך שלא נסובב את זה, נועדנו להיות חיה בטבע! היום הטבע נעלם מחיינו, הכל הרבה יותר נגיש ונוח, אבל הגוף שלנו נשאר אותו דבר (בערך, כן). תרגילים המתבצעים באימון פונקציונלי כמו מתח או סנטצ' המדמים תליה על מתח או הרמת משקל מעל הראש בטווח מלא, הן תנועות שהגוף שלנו בנוי לבצע, אם לא נתרגל אותן, עם הזמן פשוט נאבד את היכולות הללו – טווחי בתנועה שלא יושפעו מחוסר העבודה הזו בהתאם.

5. התפתחות מאוזנת

אפשר לומר שיתרון זה הוא למעשה סיכום של כל היתרונות יחד, כאשר אנחנו מתאמנים בצורה זו, הגוף שלנו מתפתח בצורה הרמונית ושלווה, כל שריר מקבל את הגירוי הנכון ומתחזק בהתאם, דבר שיטיב איתנו לאורך השנים (גם פרופורציונלית/אסטטית). אם שריר אחד חזק/חלש יותר ממה שהוא אמור להיות ביחס לשאר השרירים, יהיה לנו קשה לבצע את הפעולה או שפשוט לא נצליח לבצע אותה כלל. במצב פחות טוב נגיע גם לפציעה. חשוב לזכור שאימונים פונקציונליים לא עובדים על שריר אחד או על תנועה מסוימת אלה כמו שציינו "כיחידה אחת!"

עשינו לכם חשק להתחיל להתאמן?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

דילוג לתוכן